reklama

o vodičoch...

Nedávno som sledoval istú reláciu,kde redaktor aj s kamerou sedel v záchranárskom aute. Auto malo zapnutý maják aj húkačku. Bol som prekvapený koľko vodičov ignorovalo toto auto,hoci podľa zákona mu mali uvoľniť cestu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu
(zdroj: Vladimír Hano)

Minule ma na prechode skoro zrazilo auto,keď jedno zastalo dávajúc mi prednosť,ale druhé to ignorovalo a vyletelo z poza neho. Ešteže som to predvídal a stihol som zastať. Ďaľšie auto ma skoro zrazilo ,keď som už vychádzal z prechodu pre chodcov. Vyletelo na mňa z boku.Vodič šliapol na brzdu a šmykom zastal ďaleko za prechodom. Za skok,ktorý som vtedy predviedol,by sa nemusela hanbiť ani srnka. Mám záľubu v bicyklovaní a každý rok prejdem okolo 1000 kilometrov. Snažím sa chodiť mimo cestné komunikácie,no nie vždy sa to dá.Raz ma vodič Avie doslova vytlačil z cesty a v spätnom zrkadle som videl ako sa smeje.Stáva sa pravidlom,že ak mám podľa vyhlášky prednosť,tak v praxi ju jednoducho nemám. Vodiči to jednoducho ignorujú a riadia sa právom silnejšieho. Mám alergiu na vodičov ,ktorí počas jazdy fajčia,či telefonujú držiac telefón v jednej a volant v druhej ruke. Podľa mňa takto nehrozujú len seba,ale aj ostatných účastníkov. Neskoro je potom plakať nad rozliatym mliekom. Smutný som aj zo správania jedného redaktora známej televízie ,ktorého som už neraz videl za volantom s mobilom v ruke. Mal by ísť príkladom,veď vo svojich reportážach hovorí aj o následkoch takéhoto správania. Štve ma ak vidím auto zaparkované priamo na chodníku a mamička s kočíkom ho musí obchádzať. O arogantnosti vodičov ,by mohli hovoriť napríklad aj smetiari či hasiči,ktorým zle zaparkované autá bránia v práci. Som toho názoru ,že policajti namiesto podľa mňa niekedy vedomého odchytávania vodičov,by sa mali viac venovať preventívnej činnosti. Veď ako si mám vysvetliť konanie hliadky ,ktorá nie raz prešla bez povšimnutia okolo zle zaparkovaného auta ? Bol som svedkom,keď zlé zaparkované auto dostalo papuču a po príchode vodiča stačil jeden telefonát a policajti prišli papuču odmontovať a ešte sa mu aj ospravedlnili. Viem,že teraz budú vodiči argumentovať,že aj chodci a cyklisti sa správajú bezohľadne. Naprosto súhlasím. Práve preto si myslím,že polícia by mala svoju činnosť zamerať viac na prevenciu.Som toho názoru ,že je medzi nami viac tých,ktorí sa správajú zodpovedne a nechcel by som ,aby tento článok vyznel ako útok chodca proti vodičom.Nie, chcem len poukázať na to,že bez dodržiavania predpisov a vzájomnej tolerancie to jednoducho nepôjde. Alebo pôjde ?

Vladimír Hano

Vladimír Hano

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek,ktorého trápia problémy tohoto sveta a keďže ich ináč neviem riešiť,tak o nich chcem písať. Možno sa nič nezmení, ale mlčať mi pripadá ako tá horšia voľba! Na svojom webe mám tiež osobný blog a fotogalériu, pretože jednou z mojich záľub je aj fotografovanie. Nájdete tam aj články o pestovaní rastlín na balkóne.Moje aforizmyMôj obľúbený citát: Je priam tragikomédiou, keď si vedúci na pracovisku začína namýšľať, že je vševedúcim. Zoznam autorových rubrík:  policiamestofototechnikanáboženstvospoločnosťvodičiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu