reklama

Nezvestná osoba? Koho to zaujíma!

Nikdy som sa nezaujímal problematikou nezvestných, či stratených osôb až pokiaľ sa to nestalo aj mne. Konkrétne mám mesiac nezvestného syna. Nechcem písať o trápení sa rodinných príslušníkov nezvestnej osoby. To pochopí len ten, kto to zažil. Chcem písať o postoji štátnych orgánov a médií ohľadom stratených osôb, konkrétne môjho syna.

Písmo: A- | A+

Oslovil som všetky televízie na Slovensku s prosbou, či a za akých podmienok môžu uverejniť správu o nezvestnej osobe. Ani jedna televízia sa mi neozvala. Teda absolútny nezáujem z ich strany. O to viac som mal slzy na krajíčku , keď som v jednej televízii, ktorú som oslovil videl reláciu o mačke, ktorá mala jedno oko inej farby ako druhé. Pochopil som , že naše televízie nemajú záujem o nezvestné osoby. Ich viac zaujíma ktorá farmárka sa prvá vyzlečie, či bude sexovať na farme a podobne.

Pre objektívnosť, ale musím napísať, že napokon v jednej televízii bola uverejnená správa o nezvestnom synovi, ale zásluhou požiadavky polície. Nič to však nemení na fakte, že mne sa nik neozval. Taktiež som cestou kontaktného formulára na internete oslovil Ministerstvo vnútra s prosbou o uverejnenie fotky nezvestného na ich stránke v sekcii nezvestní. Na moju prosbu nik nereagoval. V zúfalstve a s nádejou som napísal asi trom desiatkam pracovných agentúr otázku, či nezvestný nešiel náhodou cez ich agentúru pracovať do zahraničia. Odpovedala mi necelá tretina oslovených agentúr. Aj za to však ďakujem, tak ako aj Novému času, ktorý prejavil záujem a zareagoval na moju prosbu. Na záver sa chcem zmieniť o práci našej polície. Polícia prijala oznámenie o nezvestnej osobe a oficiálne začala pátračku. Nadobudol som dojem, že sa s plnou vážnosťou začne tomuto prípadu venovať. Veď v takýchto prípadoch sú najdôležitejšie prvé dni po zmiznutí osoby. Podľa našej polície asi nie. Veď ako ináč si mám vysvetliť fakt, že keď za niekoľko dní išla matka nezvestného syna nahlásiť na políciu doplňujúce údaje, nebolo jej to umožnené. Polícia to vysvetlila neprítomnosťou vyšetrovateľa, ktorý išiel na dovolenku a spis nechal niekde zamknutý...Spomenul som si na jedného vyšetrovateľa v inom prípade. Keď som mu vyčítal , že za mesiac neurobil žiadne úkony, otvoril skriňu, kde mal kopu spisov a povedal "Pozrite koľko toho mám, ako to mám stíhať?" Je to smutné , ale aj na takúto (ne)činnosť idú naše dane. Na záver chcem poprosiť čitateľov, ktorí buď videli, alebo majú nejaké informácie o mojom nezvestnom synovi, aby ma kontaktovali. Ďakujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doplnenie článku 21.9.2012: Ďakujem všetkým za spoluúčasť a povzbudivé komentáre. Syna 18.9.2012 legitimovala polícia v Rakúsku. No mne ako otcovi to polícia neoznámila aj keď som bol účastníkom konania. Aj príliš rýchle ukončenie pátrania je adekvátne jeho kvalite...Takže vieme kde sa pohyboval a čo je najdôležitejšie vieme , že je živý. Je čudné,že dcéra tam hneď tú noc bola a rakúska polícia o ničom nevedela. Ostáva len čakať, kedy sa syn rodine ozve.

PS: Reakcie k článku som vypol pretože už sa diskutujúci začali medzi sebou hádať a popravde ani ja na invektívy od nejakého jaronpb nemám momentálne síl a času dookola reagovať. Jaronpb ak ma Ty obviňuješ z klamstva, či skresľovania informácii, tak Ťa ja obviňujem, že si svoje frustácie vybíjaš v diskusiách namiesto vyhľadania pomoci. Každý normálny rodič sa o dieťa bojí aj keď má 28 rokov,pretože sa mu mohlo niečo stať, zvlášť keď sa nestratí po hádke. Nakoniec ak 36 rokov platím dane tomuto štátu ,tuším mám právo na to, aby polícia zdvihla zadky a niečo robila.

Vladimír Hano

Vladimír Hano

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek,ktorého trápia problémy tohoto sveta a keďže ich ináč neviem riešiť,tak o nich chcem písať. Možno sa nič nezmení, ale mlčať mi pripadá ako tá horšia voľba! Na svojom webe mám tiež osobný blog a fotogalériu, pretože jednou z mojich záľub je aj fotografovanie. Nájdete tam aj články o pestovaní rastlín na balkóne.Moje aforizmyMôj obľúbený citát: Je priam tragikomédiou, keď si vedúci na pracovisku začína namýšľať, že je vševedúcim. Zoznam autorových rubrík:  policiamestofototechnikanáboženstvospoločnosťvodičiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu